Jalgratas ‘’Premier’’ – roostes ja räsitud osadest eksponeeritava jalgrattani. II osa

Tekst: Karl-Erik Hiiemaa, konservaator

Fotod: Anu Ansu, fotograaf

 

Kuna olen ka varem vanatehnika ja mootorrataste taastamisega tegelenud, siis oli töö selle jalgrattaga mulle põnevaks väljakutseks. Samas on see üks keerukamaid töid, mida teinud olen. Usun, et minu suurimaks trumbiks selle jalgrattaga tegelemisel oli isiklik huvi objekti vastu ja ühildumine minu hobiga. Et leida terviklik ja parim lahendus jalgratta taastamiseks, tuli teha kaalutletud otsuseid. Museaalina peab ratas vastama paljudele nõuetele, nagu protsesside pööratavus, eksponeeritavus, terviklikkus ja samas võimalikult vähene sekkumine.

Üldvaade konserveeritud jalgrattast

Väljapuhastatud ‘’Premier Coventry Co.’’ embleem

Jalgratta keskjooks pärast konserveerimist

Kasutusjäljed ja ajaga kaasnevad muudatused on tihtipeale väga olulised, andes esemele legendi või isikupära – seega on tähtis, et need konserveerimisprotsessi käigus ei kaoks.

Konserveerimismenetlus nõudis kaalutletud ja ettevaatlikku demonteerimist ning jalgratta täielikku puhastamist mustusest ja korrosioonist, mis oleks edasist säilimist ohustanud. Objekti ohustatud pinnad on viimistletud isoleerivate ja kaitsvate materjalidega, vältimaks hapniku, õhuniiskuse või kahjulike keemiliste ainete ligipääsu ja reageerimist.

Juhtraud enne ja pärast

Jalgrattale sai valmistatud ka tugikonstruktsioon, mis tagab ohutu eksponeerimise ja transpordi, ning välistab eseme omaraskusega toetumise ratastele ja varem purunenud raamiosadele.

Jalgratas tugiraamil

Sadulale on lisatud originaalitaoline pingutuselement lähtuvalt tootekataloogi pildist

 Sadula mudel: Hamrock No. 1

Tootekataloogi pilt pärineb veebileheküljelt automoto.ee

——————————————————————————————————————–

Vaata loo esimest osa siin:
Jalgratas ‘’Premier’’ – roostes ja räsitud osadest eksponeeritava jalgrattani


Lisa kommentaar