Siret Saar, koguhoidja
Tikud on väärt kaup, mis panevad sageli inimese fantaasia ja näpud tööle. Jaburate alla klassifitseeruvatest uudistest on meelde jäänud üks sakslane, kes ehitas kuue aastaga tikkudest vormel 1 auto mudeli, ning britt, kes kulutas 15 aastat, et teha tikkudest naftaplatvormi koopia.
Tikutoose võib ka niisama koguda. 1999. aastal võeti näiteks ERMi vastu Udo Tõnissoni tikutoosietikettide ja tikutooside kogu.
Kogus on hunnik ootuspäraseid etikette.
ERM D 150:1
ERM D 150:228
ERM D 150:229
Kollektsionäärile pakuks see kogu kindlasti hoopis teistlaadi huvi, minule jäid neid pilte vaadates aga eelkõige silma tikutoosid, mida on kasutatud reklaamikandjatena.
Paned saunaahju tule, süütad küünla, läidad sigareti ja loed tikutoosilt teksti. Nii saad rea sõnumeid: tapa kiskjaid, vii vanaema arsti man ning osta uued botikud. Sulle sisendatakse hoiakuid, suhtumisi, käitumist. Mõjustamist kui sellist ei saa hukka mõista – selle abil seisab koos kogu kultuur.
Tikud on laiatarbekaup ning selline reklaam võimaldab suurt auditooriumi selektiivsust. Reklaami edastamine tikutoosietikettidel on odav, efektiivne ja võib mõju avaldada ööpäevaringselt. Vähemalt teoreetiliselt.
Reklaam, mis tekitab sinus tunde, et keegi hoolitseb sinu eest, viitsib sinuga jännata ja tegeleda.
ERM D 150:166
ERM D 150:74
ERM D 150:76
ERM D 150:171
Reklaami idee edasikandmisel on otsustav roll keelel. Sõnal on võime muuta elamuse ja tunnetuse sisu.
Milline lõppriim! ERM D 150:23
Reklaamitekst on kirjutatud lühidalt. Kiire asja tuumani jõudmine hoiab aega kokku ning jätab asjaliku mulje.
ERM D 150:18
ERM D 150:56
Propageeriv, autoriteetset arvamust edastav stiil.
ERM D 150:24
ERM D 150:32
ERM D 150:34
ERM D 150:35
Reklaamisõnum on suunatud tulevikku ja selle aluseks on tarbija vajadus või teadmatus, mida saab lahendada reklaami abil.
ERM D 150:51
ERM D 150:59
ERM D 150:173
ERM D 150:22