Valgustuslikud tikud

Siret Saar, koguhoidja

Tikud on väärt kaup, mis panevad sageli inimese fantaasia ja näpud tööle. Jaburate alla klassifitseeruvatest uudistest on meelde jäänud üks sakslane, kes ehitas kuue aastaga tikkudest vormel 1 auto mudeli, ning britt, kes kulutas 15 aastat, et teha tikkudest naftaplatvormi koopia.
Tikutoose võib ka niisama koguda. 1999. aastal võeti näiteks ERMi vastu Udo Tõnissoni tikutoosietikettide ja tikutooside kogu.
Kogus on hunnik ootuspäraseid etikette.

083998_ERM_D_150_1_1_5

ERM D 150:1

086317_ERM_D_150_228_1_11

ERM D 150:228

086328_ERM_D_150_229_1_8

ERM D 150:229

Kollektsionäärile pakuks see kogu kindlasti hoopis teistlaadi huvi, minule jäid neid pilte vaadates aga eelkõige silma tikutoosid, mida on kasutatud reklaamikandjatena.
Paned saunaahju tule, süütad küünla, läidad sigareti ja loed tikutoosilt teksti. Nii saad rea sõnumeid: tapa kiskjaid, vii vanaema arsti man ning osta uued botikud. Sulle sisendatakse hoiakuid, suhtumisi, käitumist. Mõjustamist kui sellist ei saa hukka mõista – selle abil seisab koos kogu kultuur.
Tikud on laiatarbekaup ning selline reklaam võimaldab suurt auditooriumi selektiivsust. Reklaami edastamine tikutoosietikettidel on odav, efektiivne ja võib mõju avaldada ööpäevaringselt. Vähemalt teoreetiliselt.

Reklaam, mis tekitab sinus tunde, et keegi hoolitseb sinu eest, viitsib sinuga jännata ja tegeleda.

085680_ERM_D_150_166_1_11

ERM D 150:166

084815_ERM_D_150_74_1_15

ERM D 150:74

084845_ERM_D_150_76_1_8

ERM D 150:76

085736_ERM_D_150_171_1_12

ERM D 150:171

Reklaami idee edasikandmisel on otsustav roll keelel. Sõnal on võime muuta elamuse ja tunnetuse sisu.

084269_ERM_D_150_23_1_9

Milline lõppriim! ERM D 150:23

Reklaamitekst on kirjutatud lühidalt. Kiire asja tuumani jõudmine hoiab aega kokku ning jätab asjaliku mulje.

084204_ERM_D_150_18_1_17

ERM D 150:18

084625_ERM_D_150_56_1_12

ERM D 150:56

Propageeriv, autoriteetset arvamust edastav stiil.

084278_ERM_D_150_24_1_13

ERM D 150:24

084371_ERM_D_150_32_1_11

ERM D 150:32

084396_ERM_D_150_34_1_14

ERM D 150:34

084410_ERM_D_150_35_1_9

ERM D 150:35

Reklaamisõnum on suunatud tulevikku ja selle aluseks on tarbija vajadus või teadmatus, mida saab lahendada reklaami abil.

084584_ERM_D_150_51_1_9

ERM D 150:51

084660_ERM_D_150_59_1_12

ERM D 150:59

085760_ERM_D_150_173_1_8

ERM D 150:173

084256_ERM_D_150_22_1_13

ERM D 150:22

Lisa kommentaar